Sunday, February 27, 2011

Ikan Kacang dan Buluh Betung

hari ini..saye ade SHOCKING..!!! info that i would like to share it...



hasil dari goooooogling sayer dengan mr.google...
hari ini baru saya tahu bahawasa nyer...
orang yang berketurunan NIK...
tak boleh makan buluh betung dan ikan kacang....!!!!
akibat nyer..
akan jadi keluar darah dari bawah bulu roma..kate nyer la..
tak pun akan jadi simptom2 allergik yg tak boleh diubati...


-rebung buluh betung-

persoalan nyer sekarang???
betolkah???
emmm...saya pun tak tahu...
unfortunately nenek saya belah ayah dah lama meninggal...
so, nk tanya pasal benda2 nie pun dah tak boleh..
ye la kan..benda2 macam nie, selalu nyer nenek2 yang expert kan??

kesahihan nyer tak dapat dibuktikan..
tp sayer rase nie lebih kepada pendapat orang dulu2 je kot..
tp kalau benda nie tak jadi dulu2...tak kan dieorang keluarkan statement nie utk anak cucu mereka??? kan..??kan..??

ikan kacang nie tak penah pulak sayer dengar...
penah makan @ tidak tue pun saye tak sure...
sebab dalam dunia nie...ada 2 benda yang sangat susah untuk saya cam..
  1. IKAN
  2. KERETA
so, saya mungkin penah makan ikan kacang nie...dan mungkin jugak tidak....

kalau pasal buluh nie...
tak kira la keturunan ape sekali pun...mane la boleh makan buluh...
melainkan gigi mereka2 ala2 gergaji..hihihi [ tak lawak pun]
biasenyer orang makan rebung kan????
sayer penah jew makan rebung buluh nie...sedap2..!!
tapi tak tahu la pulak tue rebung buluh ape???
so, koklusi nyer...kesahihan pantang larang nie tak dapat saya buktikan ke atas diri ini....







tapi kalau diingat2 kan balik....sepanjang 22 tahun hidup nie,
tak penah pulak abah bagitau sayer makanan yang saye tak boleh makan..
semua ON jer.... emmmm............


No comments:

Post a Comment