Thursday, May 5, 2011

internship EDISI 2

Hari kedua Internship....

*present proposal untuk tajuk project yg diberi oleh encik supervisor. lulus...dan dipersetujui...alhamdulilah..
*encik supervisor mintak kami kira distance antara resevoir2 yang akan dijadikan sampling point oleh kami. saya sangat bermasalah nak buat nie. bukan sebab saya tak reti buat kira-kira, tapi sebab saya sangat tidak familiar dengan area Besut nie....[huk..big boss lalu...minimize jap]. sambung balik....nasib baik la saya dibantu oleh kawan internship saya dan juga GOOGLE EARTH yang baru di download..hihihi
*untuk mendapat kan ukuran yang lebih tepat kami mintak bantuan sedare yang handle Arc-GIS [benda nie saya belajar, tapi tetap tak reti guna..bukan salah saya, tp sebab masa lab terpaksa kongsi 1 computer dengan 8 orang..kuaw..kuaw..kuaw..inilah akibatnya]. gedabak besar peta nyer..ambik ko lengkap laluan paip nyer, siap dengan jenis paip-paip sekali....
*maka tamat lah intership hari kedua

***************************************************************************************
^^semasa taklimat pagi, untuk slot perkongsian ilmu, ade akak tue kongsi petua keluarga bahagia..dlm banyak2 tips yang diberi, 1 yang paling staf nie ingat ialah selalu sebut "I LOVE YOU" kpd pasangan anda. ambik ko, satu hari staf kat cinie duk sebut I LOVE YOU...jumpa je I love you.....hahahahaha^^
^^lebih kurang 3.30 ptg..datang ustaz untuk ajar staf mengaji....oooo...sangat bagus^^
^^sangat seronok dengar akak2 kat sinie ber"gosip"..bercerita..macam2 cerita keluar...hihih^^

No comments:

Post a Comment