Thursday, May 5, 2011

internship EDISI 3

Hari ketiga....

* pagi-pagi lagi lepas taklimat, kami mintak kebenaran dengan encik SV nak ke Loji hari ini...jadi kami berdua menempuh perjalan yang agak jauh untuk ke loji itu, berdua sahaja...kami gadis yang kuat semangat.
*sampai di loji, tempat pertama yang dituju...TOILET...hahahahaha
*kemudian kami naik ke bilik kawalan SCADA SYSTEM...tugas hari ini, menilik buku catatan loji. Data bulan April dipilih untuk dijadikan rujukan, 30 hari...dalam 1 hari 12 data( rekod diambil setiap 2 jam untuk 24 jam)..maka kami mulakan operasi menyalin semua data2 itu,kerana kat loji xde mesin fotostat. 15 parameter untuk setiap 2 jam. Untuk 2 jenis air, air mentah, air mendap dan air bersih....(sape tahu istilah air mendap yang kite belajar dlm kelas pe dia ek???)
*selepas lunch( buat otai..2.30 baru masuk office...hahahahaha...bukan ada gaji pun..) kami sambung key in semua data-data tadi. wahh..!!! nasib baik buat PBL1 Environmental Informatics(EI)...ia sangat2 membantu saya untuk proses data-data ini...sambil-sambil online FB...itu wajib..hahahaha.......line laju, sebab staf semua guna cable, kami "budak praktikal" jew yang guna wireless..n kat atas nie kami berdua jew budak praktikal...sangat seronok online....hihihi

No comments:

Post a Comment